onsdag 17 oktober 2012

Denna regniga, blåsiga och lediga dag.....

är som klippt och skuren för att förläggas till syrummet.
Jag håller på med mina vepor som vi i Västlapparna ska få visa på Bohusläns Museum på Midvinterfesten i slutet av november.
En panel med äpplen har jag skurit isär och fogat ihop igen med blockhus-tekniken.
Jag har ritat upp blocket på papper och sen sytt á la PP, så att det blir exakt mått. Det är viktigt för alla vepor ska vara 30 x 150 cm. Hoppas nu vi får ihop riktigt många!

3 kommentarer:

  1. Vilket perfekt syväder du har, här i Hbg skiner solen. Visst är det bra med pp när det är viktigt att få måtten exakt. Hur är det med axeln? Kram

    SvaraRadera
  2. Ser ut att bli en trevlig vepa. Härligt med äpplet i mitten
    Har du repat dig från din axelskada ännu?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Helt plötsligt på fm sprack det upp och solen kom fram....riktigt skönt och det behöver vi/jag.Här går maskinen varm,,,"kurser"" på "kurser,,skall bli..och så kul.Mysigt med era vepor och smart att sy PP..kan nog inte bli så mkt. bättre!!Ha det gott,,kram

    SvaraRadera