torsdag 2 juli 2015

Jipppiiii....!!!!

Jag har äntligen hittat kanttyg till min senaste kvilt å jag är så himlans glad över detta!!
Har nu 2 veckors semester och KS och jag har varit i södra Sverige och golfat oss runt. När vi kom till Ystad så var havet ganska lungt och vi kvistade över till Bornholm, där har jag aldrig varit tidigare.
Det var VÄLDIGT lungt på själva Bornholm, det hände i stort sett ingenting på 4 dagar, förutom en kocktävling i Gudhjem. 
Åkte runt hela ön och gick runt bland de fina husen och åt gott, men något vidare nöjesutbud fanns det inte, tyvärr. Någon sa att vi var någon vecka för tidiga, hm....
Men så en dag, mellan 2 golfbanor så fick jag se en skylt "Kremmerhuset" och då kvicknade jag till, för det namnet kände jag igen, och fick sambon att köra några km extra. 
Kom fram till ett härligt, stort hus, "in the middle of no where" med fin keramik och kviltar på väggarna. Ett litet rum med kvilttyger och där, där fanns precis det tyget som jag letat efter!!
Robert Kaufman, med STOOORA blommor, perfekt!


Dessutom slank det ner några fler tyger och nu sitter jag här och är irriterad över att jag inte köpte mer.... men jag får skylla på att det var väldigt ont om tid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar