torsdag 27 mars 2014

Sportande hönor

Helgen som gick var vi i Västlapparna på vår årliga sejour på Bohus Malmöns pensionat. Lika fantastiskt som vanligt. Att få sätta sig vid dukat bord och bli serverad jättegod mat tillsammans med kära sykompisar en hel helg, det är livskvalitet för mig.Oj, så bortskämda vi blev!
Jag hade förberett lite med en bonad som jag ska ge min KS när han i maj fyller år. Många små pyttebitar skulle fliesofixas och jag har ett himlans sjå här hemma och gömma undan arbetet så han inte ser vad jag gör. Det ska ju bli en överraskning.
Att jag valde att sy just dessa hönor beror på att han är tokig i all sport så jag hoppas att det kommer att uppskattas.
Här är en bild på två block, en golfande höna och en som hoppar bock. Imorgon ska jag sy dit ben och lite andra detaljer innan jag syr ihop alla blocken.


4 kommentarer:

  1. Det kommer att bli en härlig bonad. Jag gillar speciellt den golfande hönan.

    SvaraRadera
  2. Förstår ni har haft en underbar helg samma har jag haft hos Anna!!
    Kul bonad till gubben som jag är övertygad om han kommer att uppskatta!!Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig syhelg du har haft och din bonad kommer med all säkerhet att uppskattas av mannen din! Kram

    SvaraRadera
  4. Herlige høner :-)
    God påske

    SvaraRadera