fredag 8 november 2013

Vilken regnig dag, då kan jag med gott samvete sitta i syrummet, härligt!
Jobbar som en liten blå med två kviltar som jag vill ha klara till Västlapparnas årliga utställning på Bohusläns museum, 23-24 november, då också Midvinterfesten drar igång på museet. Det är en riktig höjdpunkt och hela museet är så juligt och fint.
I år har vi en speciell utmaning som vi visar, medlemmarna har fått 25 cm av ett utmaningstyg och det kan jag säga att det var en riktig utmaning!

Man syr vad som helst av detta tyg och använder så mycket man vill och lägger till egna tyger. Slutresultatet kan bli percis vad som helst. Det ska bli SÅ spännande att se vad alla har hittat på, eftersom vi inte har visat vad vi syr.
Så här ser tyget ut och vad jag fick över....
 


 
Det här är en "Rufskvilt" och jag trodde i min enfald att det skulle jag göra fort och lätt. Så är det inte, det bara strular i ett. Nu har jag iaf kommit till kanterna och de har jag bara sytt fast 2 ggr - hitintills.... hoppas nu att det kommer att se bättre ut på sluttampen. Under resans gång så gick tvättmaskinen sönder här hemma och det passade ju bra, för Rufskvilten ska ju köras i maskinen när den är klar och förmodligen så lossnar en å annan tråd. Maskinen gick att tvätta i men eftersom lagren skrek så höll vi på att bli tokiga, så ny maskin inhandlades och nu vågar jag inte köra kvilten i den nya, då skriker nog sambon, haha! Så det får bli handtvätt och torktumling, hoppas det räcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar