fredag 18 mars 2011

Snart klart för avresa....

Idag är det äntligen den dagen som jag har väntat på så länge, Västlapparnas syhelg på Bohus-Malmön.
Jag har packat massor att sy, sen på söndag får vi se hur mycket av detta som blivit gjort. Eftersom vi varit där tidigare så vet jag att maten är jättegod, fina rum/stugor och ett stort härligt syrum där vi alla 25 får plats.
Nu blommar min efterlängtade Strelitzia som jag har sått, visst är det en både fantastiskt och märklig blomma.

Snart är också citronen klar för avsmakning. Jag petade ner en kärna för några år sedan och efter att ha växt i snart ett år är den nu snart mogen. Det tänker man inte på när man köper en citron i affären att det tar så lång tid innan den mognar.

1 kommentar:

  1. Hoppas ni får en kanonhelg! Härligt att se din Strelizia blomma... jag försöker få min planta att överleva... måste nog köpa ny fröer i år med! Den är så underbar!!
    Kram Susanne i Alingsås

    SvaraRadera